Az olasz autóipar évek óta nem rendelkezett olyan típussal, mellyel a felsőközép-kategóriába felvehetné a versenyt a konkurensekkel. Ám az új Lancia Thema komoly esélyekkel indul az európai vásárlók meghódításáért folytatott harcban.
A Lancia Thema a Chrysler és Lancia házasságának első kézen fogható eredménye. Az új olasz csúcsmodellhez egy V6-os benzinest és egy szintén V6-os dízelmotort kínálnak a torinóiak. A Thema 5 méter hosszú, 1.9 méter széles, 1.5 méter magas, tengelytávolsága pedig 3 méter. Az új modell hosszú idő után ez első hátsókerekes autó a márka kínálatában.
Érdekesség, hogy a tengerentúlon Chrysler 300 néven kapható modell, míg Európában Lancia Themaként lesz kapható, kivéve Nagy-Britanniában, ahol a Lancia márka nincs jelen, így a szigetországban Chrysler logóval árusítják.
Tóth Zoltán és az új Lancia Thema az olaszországi bemutatón:
Az európai értékesítés elképzelhetetlen lenne dízelmotor nélkül, így az olaszok egy új 3.0 literes V6-os dízelmotort fejlesztettek a Thema és más FIAT modellek számára. Az új motort a VM Motori gyártja, de a fejlesztésben természetesen a FIAT Powertrain is részt vett. A V6-os gázolajos két teljesítménnyel lesz kapható, viszont kizárólag egy ötsebességes automataváltót párosítanak hozzá (későbbre ígérik a ZF által fejlesztett nyolcsebességes automatát). Az alapváltozat 190 lóerős és 440 Nm nyomatékkal rendelkezik. Az erősebb dízel 239 lóerős és 550 Nm-es, melynek köszönhetően 7.8 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órás sebességre.
Annak ellenére, hogy Európában a dízelmotorok a népszerűbbek a Thema-hoz rendelhető a Chrysler új fejlesztésű hathengeres benzin motorja is, mely 286 lóerős és 340 Nm nyomatékú, és ehhez már egy nyolcsebességes automatát párosítanak. A csúcsmodell gyorsulása 7.7 másodperc, végsebessége pedig 240 km/ óra.
A Lancia éves szinten 10-15 000 Thema-t szeretne értékesíteni Európában. A hazai importőr is ennek megfelelően alakította ki az árakat. Az erősebbik dízel motorral és Platinum felszereltséggel 14,5 millió forinttól érhető el az új Lancia Thema.
A bejegyzés trackback címe:
https://golfdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr733418242
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
ezekallatok 2011.11.28. 17:01:01
Szép autó.
Nekem jobban tetszik, mint a Chrysler 300 anno.
Bár egy Audi A6 ellen mennyit tud az nagy kérdés.
(mondjuk kb pont fele annyiba kerül)
Kéne egy jó olcsó verzió (ilyen 520d szintű, mert azzal sikeres lehetne)
Nekem jobban tetszik, mint a Chrysler 300 anno.
Bár egy Audi A6 ellen mennyit tud az nagy kérdés.
(mondjuk kb pont fele annyiba kerül)
Kéne egy jó olcsó verzió (ilyen 520d szintű, mert azzal sikeres lehetne)