Robert Duvall legújabb filmjében egy golfedzőt alakít. Az Oscar-díjas színésszel golf.com beszélgetett a golfról, a filmről, Tigerről és John Dalyről…

 
A legutóbbi, „Seven Days in Utopia” című filmjében egy idős golfedzőt alakít, aki egy ifjú PGA Tour-játékos karrierjét egyengeti. Miért éppen egy golf-sztori?
 
Nos, ez egy amolyan szívmelengető történet igazi emberséggel, s komoly üzenettel. Egy filozófus egyszer azt mondta: „Ne farmer legyél. Legyél egy ember a farmon.” Az én karakterem ezt üzeni: „Ne golfozó legyél – legyél jó ember, s ezáltal jobb golfozóvá válhatsz.”
 
Soha nem volt igazi golf-megszállott. Most magával ragadta a film témája?
 
A golf nagyon időigényes dolog. Évekkel ezelőtt egyszer két héten át folyton kijártam a driving range-re, majd egy egész jó kis kört játszottam Virginiában. De ez volt az egyetlen olyan alkalom, amikor elégedett voltam a játékommal. Általában csak küszködtem. Belejöhettem volna, de mindig jobban foglalkoztattak a lovak.
 
Ám még mindig úgy hangzik, hogy mély tisztelettel beszél a játékról.
 
Teljes mértékben. Egyszer Skóciában forgattam filmet, a St. Andrews-ban laktam, a szobám a 17. lyuk fölött lehetett valahol. Skóciában amúgy csodás dolgokkal találkoztam, a „fish and chips”-től kezdve a gyönyörű régi pályákon át a golfőrült taxisofőrökig. Aztán egyik reggel meghallottam azt az elképesztő texasi akcentust a pályáról (nevet). A golf összehozza az embereket.
 
Mi az elsőszámú dolog a golfban, ami összevethető a színészettel?
 
A tiszta elme. Jack Nicklaus valami hasonlót mondott egyszer: „Ha egyszerre három dolog van a fejemben, akkor jobb, ha inkább otthon maradok. Ha két dolog foglalkoztat, akkor jól megy a játék. Egy gondolattal a fejemben a top10-ben végzek. Na de ha teljesen tiszta az elmém, akkor nincs ember, aki legyőzhet.”
 
Ön rengeteg híres szerepet tudhat maga mögött, köztük a Keresztapából Tom Hagen karakterének megformálását is. Mit gondol, Tom milyen tanácsot adna most Tiger Woods-nak?
 
„Keresztbe a lábakkal.”
 
Ez egyenes beszéd a consiglierétől.
 
De mi újság Tigerrel? Visszatér még valaha a régi formája?
 
Nehéz megmondani. Ugyanúgy megvan a tehetsége és a munkamorálja. A sérülések számítanak az x-faktornak ebben a történetben.
 
Akkor tehát mindig keményen dolgozott, nem? Nem értem azokat a játékosokat, akik tehetségük ellenére nem fektetnek bele mindent a játékukba. Ki is az a nagy kövér fickó Arkansasból aki szinte soha nem gyakorolt?
 
John Daly. Amúgy már lefogyott.
 
Igen, Daly. Neki többet kellett volna dolgoznia. Biztos vagyok benne, hogy Jones és Nicklaus sokat edzettek. Tudtad, hogy Nicklaus volt a 100-yard bajnoka a főiskolán? Én ezt hallottam - hogy nagyszerű atléta is volt.
 
Ön jelenleg 80 éves, éppen kétszer annyi, mint gyönyörű felesége.
 
Bizony, amikor találkoztam az apósommal, ennyit mondott: „most nem tudom pontosan, hogy fiamnak, vagy apámnak szólítsalak.”

 

A bejegyzés trackback címe:

https://golfdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr793309137

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása