Sokan biztos elgondolkodtak már azon, hogyan is kezdjenek el golfozni, vajon mennyibe is kerülhet ez az "úri" sport? Jöjjenek a válaszok és a számok!
 
Az első feladat, mint minden sportnál ki kell választani a megfelelő helyszínt az adott tevékenység űzésére. Sajnos a golf nem olyan, mint a futás, hogy majd futok itt az utcában.

A Magyar Golf Szövetség honlapján meg lehet próbálkozni azzal, hogy valaki felkutatja a hazai golf létesítményeket, ám én ezt nem tanácsolnám senkinek. Helyette jöjjön egy rövid felsorolás a clubokkal és alatta, hogy mely területen élőkhöz van a legközelebb.
 
Budapest:
Academy Golf Club – III. kerület
Buda I.-II.-III. kerület, valamint Budakalász, Pomáz, Szentendre és Üröm, Pomáz
Highland Golf Club & Academy – XXII. kerület
Buda XI.-XII.-XXII. kerület, valamint Budaörs és Érd
St. Lőrinc Golf Club - Pestszentlőrinc  
Pest, Vecsés, Gyál
 
Kelet-Magyarország:
Debrecen, Nyíregyháza
 
Közép-Magyarország
Magyar Golf Club – Kisoroszi
Szentendre, Leányfalu
Pannonia Golf Club - Máriavölgy
Székesfehérvár, Tata, Tatabánya
Tatabánya, Komárom, esetleg Győr
Kaposvár és környéke
 
Balaton és környéke
Tihany, Balatonfüred, Csopak esetleg Veszprém
Zirc, Veszprém és esetleg Balatonfüred és környéke
Imperial Golf Club - Balatongyörök
Keszthely és környéke
 
Nyugat-Magyarország
Kőszeg, Sárvár, Csorna és környéke
Sonnengolf Club – Zsira
Ausztria
 
Miután kiválasztottuk a hozzánk legközelebb eső golf clubot, nincs más teendő, mint beszerezni pár kelléket, azaz a golf felszerelést.
Következzék egy újabb lista, minden tételnél megpróbáltam egy „B” olcsóbb opciót is felvázolni, hogy amire nem muszáj, ne költsön egy kezdő golfozó.
 
Cipő:
középkategóriás: 13.000 Ft
otthoni nem használt sportcipő: 0 Ft
Kesztyű:
átlagos: 3000 Ft
Golfütő szett
nagyon alap: 26.000 Ft
ajánlott: 50.000 Ft
több évig kiváló és majd később kölcsön is tudom adni: 100.000 Ft
Golflabda:
12 db-os csomagban: 3000 Ft
golf clubokban kapható használt labda (10-12db): kb. 1000 Ft
Összesen: 30.000 - 119.000 Ft
 
Miután kiválasztottuk a hozzánk legközelebb eső golfpályát és megvettük a golffelszerelést is, nincs más dolgunk, mint ellátogatni oda.
Következzék egy fiktív budapesti példa arról, hogy mennyibe is kerül a golfozás. A kiválasztott club helyett a három budapesti club átlagáraiból fogok számolni. Ahhoz, hogy valaki megtanuljon golfozni, legalább heti egyszer el kell menni edzőhöz, egy átlagos felnőtt körülbelül 2 év alatt jut el arra a szintre, hogy élvezze a játékot és az edzőjétől már csak havi egy oktatást kérjen. A golfot Magyarországon áprilistól októberig lehet játszani. Azaz durván 7 hónap/év, azaz összesen 14 hónapig kell edzőhöz járni. Heti egy alkalommal számolva, így két év alatt 56 alkalommal vesszük igénybe az edzői szolgáltatást.  Íme egy újabb felsorolás az átláthatóság kedvéért.
 
Átlagos oktatási díj Budapesten: 10750 Ft/ óra
A játék megtanulásához szükséges golfoktatások száma: 56 alkalom
Összesen: 602.000 Ft
+ felszerelés igényektől függően: 30.000 – 119.000 Ft
Összesen: 632.000 – 721.000 Ft
 
Egyben leírva igen soknak hangzik, de nézzük meg, hogy ez „mindössze” 45.000 forintra jön ki havonta és ebből az összegből garantáltan meg lehet úgy tanulni golfozni, hogy az később igazi élvezet legyen. Sokan azt gondolják, hogy: „Hülye vagy 10.000 Ft-ért korlátlan kondi bérletet veszek!” Persze, csak ott semmilyen sportot nem tanul meg az ember és a hibásan végrehajtott gyakorlatokat évekig nem javítja ki senki sem. Az árral kapcsolatban van két ellentétes, ám megalapozott állítás is.

Feleennyi pénzből megtanul bárki bárhol teniszezni.
Évente százezren százezreket költenek síelésre, mely fajlagosan sokkal drágább, mint a golf.

Ezek után mindenki döntse el, hogy tényleg drága sport-e a golf…
 

A bejegyzés trackback címe:

https://golfdroid.blog.hu/api/trackback/id/tr943162875

Trackbackek, pingbackek:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berta_Zsolt 2011.08.18. 16:18:57

Én nem költenék kezdőként szettre, az első néhány órára elég a bérelt ütő is. Amikor már kialakult a swinge, akkor érdemes a testfelépítésnek és a swingnek megfelelő ütőszettet kiválasztani. Lehet válogatni hossz, nyélkeménység/rugalmasság szerint, ezt nem tudja egy kezdő kiválasztani, amíg még nem tud ütni.

BZS

Hahn Csaba · http://www.honlaphozam.hu 2011.08.19. 10:28:33

Szerintem sem kell azzal kezdeni, hogy szettet vesz az ember. Először el kell menni a kiválasztott golfpályára, és beszélni kell az edzővel, hogy mit javasol.

SanTa 2011.08.19. 16:30:45

Nos, igaz, hogy semmilyen sportnak tekintett sportot nem tanul meg az ember a konditeremben, de igazából mi a sport? Ha azt vesszük, a testépítésnek vannak versenyei, edzést kíván, életmódot, stb. És azt meg lehet tanulni konditeremben. Mellesleg meg lehet ott is személyi edzőt kérni, aki óránként kb. 2500 Ft-ért foglalkozik Veled, így kijavítja az esetleges hibákat.
Félreértés ne essék, nem mondom, hogy akár egyik, akár másik jobb vagy rosszabb, csak egy tárgyi tévedésre akartam felhívni a figyelmed.

ezekallatok 2011.08.19. 16:43:57

a szerző jól leírta, hogy milyen drága sport a golf!
De minden más is drága - csak hát a sztereotípiák... :)
a konditerembe járás is sport ezt a szerző nem vonta kétségbe szerintem. Inkább egy általános reakciót írt le. Mert ha a kondizásra is sportként tekintünk, akkor oda is felszerelés, edző stb. kell! És akkor már hirtelen nem is 10.000 Ft havonta, hanem a sokszorosa. Ezt sokan nem gondolják végig!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.19. 17:12:38

Nagyon szépen kérem a posztolót, hogy a klubot ne írja clubnak, és főleg ne clubbnak. Még most sem lenne késő kijavítani.

Havi 45 ezer forint drága sport. Menedzserek és seftelők árszintje, nem dolgozó embereké. A síelés árát nem tudom, de ha nem a legdivatosabb ruházatban óhajtok a domboldalon iringálni, akkor talán ennél jóval kevesebből is kijön. Fajlagosan, az utazás költsége miatt bizonyára nem, de lehet, hogy én csak néhány napot szeretnék síeléssel tölteni, élményként, pihenésként, mint ahogy a nyaralás is a luxus egy formája.

A golf olimpiára pedig még kevésbé való. Talán tömegsport?

egeresz 2011.08.19. 17:12:52

Az aktívan, sokáig végzett sportok összegben drágák, de órára lebontva olcsók. Ha beruházol egy tuti felszerelésre és egyszer az életben egy hétig használod, na, az a drága.

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.19. 17:17:47

@Androsz: Kedves Androsz a clubbot javítottam egy b-re. Köszönöm.
A club pedig club és nem klub, mert Magyarországon minden golflétesítmény clubnak hívja magát, így én is így nevezem.

Ihope 2011.08.19. 17:26:08

Kb.10 éve kezdtem,apróból és darabonként szedtem össze a szettet,ill.a ruházatot,főleg Németországból./Mostanra már saját golfautóm is van!;-))/Edzőre már nem futotta,maradt az "önképzés",a pályadíj sem volt kevés,de a "fertőzöttség" nem múlik:imádom!!!Először is kell egy barát/-nő,aki átadja a "vírust".Könyvek,videók és játékok(!!!)sokasága segít a szemlélet kialakulásában,akit ezek után is érdekel a golf,az mélyedjen el edző segítségével!

manager2008 2011.08.19. 18:09:25

A lovagláshoz képes nem drága sport a golf, különösen ha saját lovad is van, pláne ha kettő vagy három. A vitorlázás szintén költséges. Általában ami igazán kellemes dolog az vagy drága vagy hizlal (a nők meg mesze vezetik a listát).

ezekallatok 2011.08.19. 18:17:12

Azért az kemény, hogy ebben az országban mindenki lovagol, vitorlázik, golfozik!
Sőt van akinek több lova van, sőt van olyan kommentelő akinek saját golfautója is van.
Devizahitel az persze senkinek nincs... mindenki gazdag...
Gondolom mindenki tisztességes fizetésből vette a lovát, vitorlását...

Ezért tart itt ez az ország...

manager2008 2011.08.19. 18:56:43

ezekallatok 2011.08.19. 18:17:12
nem biztos hogy minden esetben igazad van.
1. Ha veszl egy ontatható vistorlást, pld 470-es,vagy Kalóz, akkor nem kell kikötői díjat fizetned és szezonban viheted bárhová (tenger, Balaton stb.) és + egy két fővel kellemesen hajózhatsz. Használtan alig drágább mint a golg felszerelés.
2. A ló bértartásban havi 25.000 (vidéken)-50.000 (lovardák)-80.000 (Budapest belterülten). ha viszont saját területed van, akkor kb. annyiba kerül mint egy drágább kutyatápon tartott nagytestű kutyus tápja. A munka is sport :)fűnyírás, ápolás stb.
Egyébként meg fogyasztás generál a ló is, felszerelés, orvos, gyógyszer, munkaerő, zab, széna, szalma, stb. van mire elkölteni a pénzt, illetve motivál hogy dolgozz érte.
A golf is ilyen, a pályát karban kell tartani.
De igazad van lehet sakkozni is a parkban, egy sakktábla kitart száz évig is.

spinat 2011.08.19. 20:06:44

egy kezdönek elég 3-4 vas meg egy putter ha mindenképp saját ütöket akar. Na a heti egyszeri golfozás is elég drága, pláne edzövel. én spec eddig 2-3 egynapos kurzuson vettem részt, mert ennyire tellett. Viszont tervezem, hogy komolyabban képezzem magam. Ami viszont abszolút elöny a konditeremmel szemben: iszonyatosan büszke tud lenni az ember ha végre eltalálja azt a kva labdát :)

Kérdés a szerzöhöz: vannak Magyarországon további feltételei a játéknak, mint pl. klubtagság, vagy "Platzerlaubnis"? Bocs, de nem tudom a magyar nevét.

Gabbesz 2011.08.19. 20:11:52

Kedves golfdroid!
Hol marad a pályahasználat díja? Továbbá nagyvonalúan nem hangsúlyoztad az a tényt, hogy ezért a havi 45ezer forintért 4 órát játszol. Ha ez nem drága akkor mi az?

kerdesek05 2011.08.19. 20:19:14

PLusz költség:
Utazni kell a golfhoz. Jellemzően ez nem városban van hanem egy külterületről megközelíthető helyen.
benzinpénz.

kerdesek05 2011.08.19. 20:21:45

én egy vitorlás kikötőben simán végigmennék egy vagyonosodási vizsgálattal. kíváncsi lennék a végeredményre..

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.19. 20:37:32

@golfdroid: "Magyarországon minden golflétesítmény clubnak hívja magát"

Számomra ez a golfhoz tapadó sznobizmus jele. Rosszabb a maga nemében, mint mikor egy orvos egy leletben a baktériumot "bactérium"-nak írja.

nagysuhi 2011.08.19. 20:40:21

wii 60.000-ért, TW-szoftver és golfozhatsz egész nap

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.19. 20:58:06

@Gabbesz: Írtam én, hogy nem drága? Arra szerettem volna rávilágítani, hogy a golfon kívül vannak még drága sportok, csak azok mégsem úgy élnek a fejekben, hogy: "drága"!
lásd. vitorlázás, lovaglás - a kommentekben!

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.19. 21:00:34

@Androsz: Ezzel egyetértek. A helyzet az, hogy ezt nem én találtam ki. Mit csináljak ha egy golf klub magát golf club-nak hívja?

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.19. 21:03:40

@kerdesek05: Az éves díjakat, amíg valaki nem játszik 9 vagy 18 lyukat nem kell kifizetni.
Tervezek majd egy posztot az éves díjakról. Jobban mondva megvizsgálom azt a kérdést, hogy aki tud már golfozni az mennyiért golfozhat egy éven át.

ezekallatok 2011.08.19. 21:12:00

@kerdesek05: Erről beszélek én is...
az a baj, hogy eddig nem volt olyan felelős állami vezető, aki elrendelte volna azt, hogy menjenek is végig azon a kikötőn a mostmár "navosok"!

ezekallatok 2011.08.19. 21:15:06

@manager2008: Ja csak ezzel az a gond, hogy amit egyesek hobbira költenek, az másoknak egyhavi fizetése.
De értem, hogy van gazdaságnövelő ereje egy-egy ilyen beruházásnak - egyszóval nem mondtam, hogy nem kell ilyen.
Csak azt mondom, hogy be kell látni, hogy ez igenis luxus Magyarországon és nemcsak a golf, hanem a vitorlázás, lovaglás sőt a konditerem is!

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2011.08.19. 21:55:34

@golfdroid: Annyit tehetsz, hogy ha nem a klub neveként írod le, akkor inkább magyarul írod. Rombolva a golfozás köré leülepedett, mondjuk így, általános neheztelést.

nemezisazis 2011.08.19. 22:04:27

szerinted 10 emberből hánynak van havi 45000 forintja sportra?

szóval igen, ez úri sport.

ezt nem látni definíció szerinti seggség.

contractor 2011.08.19. 22:56:33

Lehet hogy úri sport, de nekem mindig Leslie Nielsen sportja marad. Vén hülyék golyóznak a fűben. Nehéz röhögés nélkül megállni. Pénzem még van is rá, de ebbe a képbe nem akarok beállni.

ezekallatok 2011.08.19. 23:18:11

@nemezisazis: erről beszélek én is köszönöm szépen!

az meg hogy klub vagy club nem mindegy?
a szerző nem akart megkavarni senkit ezért mindenhol clubot írt, hol itt a probléma?
az orvosi példát fentebb jó volt! gondolom az orvosnak is mindig beszólsz!

dhrbikes 2011.08.19. 23:56:08

Alcsútdobozon a pálya kimaradt, az nagyon zártkörű?

Dr Milton 2011.08.20. 00:03:34

@Androsz: Maradjunk a clubnál alechos, nem kell túlmagyarítani a dolgokat.

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.20. 00:10:00

@dhrbikes: Alcsútdoboz = Máriavölgy = Pannonia Golf Club szóval ott van a listában!

Dr Milton 2011.08.20. 00:10:48

Tényleg vannak magán- golf clubok mo-n? Most keveredtem ide, egész jó a blog, a szerző meg ne törődjön a kisstylű trollokkal ;D. Monoron is van egy golfpálya, arról tudtok vmit?

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.20. 00:13:26

@spinat: Amennyiben valaki golfpályán szeretne játszani Magyarország, akkor ahhoz valahol clubtagnak kell lenni (akár külföldi is lehet) és érvényes pályaengedéllyel kell rendelkezni (min. 36 HCP), más anyagi és technikai akadály nincs.

golfdroid · http://golfdroid.blog.hu 2011.08.20. 00:19:56

@Dr Milton: Én tudok olyan emberről, akinek magán pályája van a Balaton-felvidéken... szóval vannak ilyenek, csak ezt senki nem reklámozza.
A monori clubról nem tudok sokat, elvileg egy gyakorlópálya, de hogy mennyire „aktív”, azt nem tudom.

gro.cric0N 2011.08.20. 01:09:24

Miért van az, hogy ha megjelenik egy blog a címlapon, akkor nekiállnak a trollok fölbukkanni? Ki kéne gyomlálni azokat, akik ráklikkelnek arra, hogy "golfdroid...golfozni"... egyértelműen golffal foglalkozó blogra... aztán közlik, hogy hülyeség az egész. Nem szakmai vita indul, meg nagybeszámolók az árakról, hanem idióták kárognak. 45ezer Ft-ot már miért ne fizethetne meg sok ember? Gondolkozzatok már! Nem mindenkinek van ekkora, meg kétszer ekkora hitele! Van, aki ezt találja magának kellemesnek. Kint a tökéletesre művelt tiszta természetben kell ügyeskedni... olyan emberek szerették meg a golfot körülöttem, akikkel korábban ilyen föl se merült. Akiből ki se néznék ilyet, hogy labdát ütöget. De hát a golffal az a baj, hogy azt ki kell próbálni ahhoz, hogy tudjuk, milyen. Sokan gyorsan ráállnak, ha ráéreznek, kellemes játék.
45 ezer Ft van arra, hogy legyen romantika csatorna a tévében, meg kijöjjön a vízérvadász megszakérteni a lakásfengsuit, elképesztő mennyiségben vásárolnak edényeket és különleges ágyakat amúgy kis nyugdíjat kapó emberek, meg plazmatévét, rendszeresen cigarettát, soroljam még?
Kíváncsi lennék, a nehézéletű károgók közül ki volt az, akinek az elmúlt 10 évben háromnál, vagy annál kevesebb mobiltelefonja volt.

Amúgy meg písz...

Remember, of all the millions of golfers in the world, only about 50 are really good and only 1 of them is actually great :)

Káposztakukac 2011.08.20. 01:24:17

azért nem semmi, hogy már megint megjelennek a trollok... "egy havi átlagfizum, jajj, jajj, jajj"

tanultál volna valami értelmeset, tanultál volna nyelvet, akkor te is golfozhatnál, vagy vitorlázhatnál, paraszt.

ez a szánalmas, nav-os, adócsalós sztori meg amolyan igazi kisstílű magyar panelprolis. elárulom, hogy pont a vitorlásklubokban, meg a golfklubokban relatív kevés portörő maffiózót, adócsalót fogsz találni. azok inkább siófokon a coke clubban vagy a hajógyári szigeten felszívnak egy csíkot a krómfelnis X6-os motorháztetejéről. magyarországon a golf és a vitorlázás hálaistennek még relatív privilegizált sport, a tipikus újgazdag vidéki hazsnáltautókereskedők még nem férkőztek be. remélem így is marad.

Káposztakukac 2011.08.20. 01:25:53

@nemezisazis: 10 budapestiből, vagy 10 b-a-z megyeiből? szerintem meglepő eredményekre jutnánk.

?aztaaa? 2011.08.20. 05:56:01

konditerem sem 10e... mert ha hozzaadod az etrendkiegeszitoket -ami persze opcionalis- maris kozel 30nal vagy/ho. Es nehany honap terem utan maris jobb eselyeid vannak a csajoknal :)
Nemhiaba mondjak kulfoldon: te meg elvezed a szexet, vagy mar golfozol :) :)
ettol fuggetlenul siman kiprobalnam, biztos szuper kikapcsolodas.

kzolika 2011.08.20. 06:57:39

A vitorlázás nem feltétlenül drága. Apám még a 80-as években vett kb. húgyért-szarért egy használt NDK-vitorlást, amin nincs kajüt sem. Ezt a Velencei-tavon tartjuk, a kikötői díj, a karbantartás évente nincs 100e HUF, cserében május elejétől szeptember végéig majdnem minden vasárnap vízen vagyunk. Apám már nyugdíjas, ő kijár hétköznapokon is. Én megértem, hogy ez másnak sok pénz, de szinte heti egy nap nyaralással ér fel.

kzolika 2011.08.20. 07:00:56

@golfdroid: Én meg olyanról, aki az egyik golf clubban Andalúziában (Andalúzia tele van golf clubokkal és egy csomó angol jár oda, igazi méregdrága sznob hely) vett magának apartmant és rendszeresen jár ki.

odamondó 2011.08.20. 07:24:49

Annyit kérnék, hogy a golfot csak abban az esetben nevezzük sportnak, ha az egyén azt rendszeresen versenyeken űzi és ebből él.

Úgy különben ez egy játék. Ja és hogy 45k/hó mennyire drága? Annyira, hogy pont ennyiért kapsz bérletet egy wakeboard pályára ami a végén lehet sportként is kvalifikálja magát.

min 2011.08.20. 08:52:56

Én úgy tudom, hogy ha golfozni akarsz bármelyik pályán valahol klubtagnak kell lenned. Nem tudom, hogy ez igaz e?

facsipesz 2011.08.20. 09:01:18

Az edzői díj erős itt.
Pingpongedző: 3000Ft/óra, minőségi ütő: max. 25.000.

Viszonyításképp jégkorong (közép-hosszú távra, heti 2-3 alkalom):
- korcsolya: 60-100.000
- védőfelszerelés: 100-200.000
- ütő: 15-50.000
Össz: 175-350.000Ft
(Új cuccokból. Használtból kb. a feléből megvan.)

Edzés:
- edzés: kb. 2500-3500Ft/alkalom
- korcsolyaoktatás (havi 1-2 ajánlott): 1500Ft/alkalom
- szezon: aug. 1. - jún. 30.
Össz: 10-30.000Ft/hó

Heti egy alkalom - szerintem - semmire nem elég. Felnőtt fejjel főleg nem. Max. szinten tartásra. Ahhoz, hogy az ember fenntartsa motivációját, nagyjából folyamatos sikerélményt kell kapnia, a permanens fejlődéshez pedig - ami a sikerélményt nyújtja - minimum 2-3 edzés/hét ajánlott.
Ezzel az edzésszámmal pár hónap alatt igazi droggá válhat a sport (bármelyik).

Különben hobbi-mozgás, ekkor viszont meg kell gondolni, hogy milyen anyagi ráfordításért éri meg a dolog.

Nálam a jégkorong "beütött", ajánlom másnak is a kipróbálását, 30fölött már vigyázunk egymásra, de így is kiveri a szemem az adrenalin meg az endorfin egy-egy edzés alatt/után.

uff68 2011.08.20. 09:03:02

@nemezisazis:" szerinted 10 emberből hánynak van havi 45000 forintja sportra?
szóval igen, ez úri sport.ezt nem látni definíció szerinti seggség. "

Anyám meg cigizik, napi 1 dobozzal, az hány forint is egy hónapban? Az is úri sport, igaz?

mxplanet 2011.08.20. 10:00:36

Igaz, a napi szintű kokainozas is drágább sport

min 2011.08.20. 10:16:36

@Káposztakukac: bemutassalak párnak a BL yact klubban? Vagy elvigyelek egy ejtőernyős klubba ahol van pár vállalkozó aki szarér-húgyért dolgoztat ő meg eljátssza a nagymenőt? Annyira nem troll dolog csak keserű magyar valóság függetlenül a végzettségtől. Orvos barátom tanult, idegen nyelvet beszél mégse engedhetné meg magának. Ő bringázik inkább. Szóval itt inkább te vagy a troll.

gro.cric0N 2011.08.23. 16:38:34

@min: Aki erre a blogra téved és fikázza a golfot, az az egyértelműen troll.
süti beállítások módosítása